kolmapäev, 14. oktoober 2009

Vastukaja

Meelis Atoneni nõudel panen siia tema viimased kirjad, mis on jätkuks varasemale kirjavahetusele. Ma ise enam Atonenile ei vastanud, sest tegemist on vaidlusega, kus me jääme eriarvamusele ja raske on jääda ka viisakaks. Arvan, et kuulumine riigikogu rahanduskomisjoni ja valitsuspartei juhatusse on piisavalt mõjukad positsioonid, et soovi korral algatada eelnõu, mis kaitseb pensionifondide kliente. Atoneni reageering polnud mulle aga üllatus. Mäletan, et sain ka pahandada, kui julgesin pärast Keskerakonna ja Reformierakonna valitsusliidu loomist ning otsust, et tulumaksumäära langetamine lõpetatakse, kirjutada, et Reformierakond toetab maksukoormuse tõusu. Toona soovis Reformierakond seda eelnõud esitleda, kui maksulangetusest loobumist, aga kuna tulumaksumäära langus oli kirjutatud seadusesse, siis oli minu arvates õigem pärast seaduse tühistamist rääkida tulumaksu kergitamisest. See vihastas samuti Atoneni.

Ja ühte kurja kirja mäletan veel. Kirjutasime kunagi ühest Eesti Posti kahjulikust tehingust, kui nad andsid väga odavalt kesklinnas postimaja kõrval asunud krundi ära Merkole. Kui julgesime selle otsuse osas kritiseerida ka Reformierakonda, kelle esindajad istusid Eesti Posti nõukogus, siis oli Atonen samuti väga pahane.

Minu arvates ei saa poliitik või erakond kergekäeliselt pugeda vastutuse eest peitu.

Aga siin siis viimased kirjad Atonenilt.

Kiri saabus mulle kolmapäeval 7. oktoobril 14:02

Fakti asemel ma lihtsalt soovitan lugeda umbes kolm aastat vana lugu Äripäevast lugu ja minu tollast arvamust . Äkki oleks ära kulunud enne sülitamist. Finantsinspektsioon pöördus Riigikogu poole alles pea pool aastat hiljem ja paraku…kuu enne valimisi, mil midagi teha oli selle koosseisu jaoks hilja, seetõttu ma seda ka PR kampaaniaks nimetasin. Paraku näitas aeg, et ehkki mina lahkusin poliitikast, ei ole keegi midagi muutnud ja Inspektsiooni aktiivsus kadus ka kohe.

Kusjuures ma ei süüdistanud investoreid, vaid nentisin(nagu 3 aastat varem), et kahjuks jalgadega ei hääletata ehkki see võimalus on täitsa olemas. Ma isegi nimetasin seda Swedi ja SEB suurt osakaalu ohtlikuks.

Meelis Atonen

Tere, Meelis saatis sulle artikli aripaev.ee leheltMeelis Atonen: Eesti pensionifondiinvestorid on liiga loiudRiigikogu rahanduskomisjoni esimees Atonen ütles täna hommikutelevisioonis, et inimesed suhtuvad oma pensioniinvesteeringusse liiga loiult. Artiklit pääsed lugema siit: Meelis Atonen: Eesti pensionifondiinvestorid on liiga loiud

Järgmine kiri saabus kolmapäeval 7. oktoobril kell 17:27
Leidsin ka fakte

“Täna ei ole valimikampaaniatesse haaratud poliitikutel mõtet süüdistada panku, vaid endil tuleb vaadata peeglisse ja küsida, mida ma olen viimase kolme aasta jooksul teinud pensionifondide klientide kaitsmiseks? Kahjuks tuleb suurel osal poliitikutel sellele küsimusele ausalt vastates öelda, et nad pole teinud mitte midagi.”

See on tsitaat arvamusest, mis sisuliselt mulle(OK Nestor ikka tiba ka) pühendatud.
Mis valimiskampaaniast siin sonitakse. Ma ei osale valimistel. Kas on faktiviga?
Raha panid põlema siiski fondihaldurid, mitte poliitikud. Faktiviga.
Peeglisse vaatamisest ja küsimus, et mida on tehtud kaitsmiseks. Ma saatsin lingi, kus ma mõni päev rohkem kui kolm aastat tagasi hoiatasin(taas teles, aga isegi Äripäev trükkis ära) tollase Hansa ja Ühise eest pensionifondide halduritena, kui suurte mahtude omajatena ja soovitasin igaühel mõelda ja ka vastavalt käituda. Nüüd kolm aastat hiljem vaid mainisin, et kurb, et hoiatus ei tööta ja inimesed ise jalgadega ei vali fondi. Ka hoiatamine on tegemine.
Ja ausalt öeldes, viimase kolme aasta kontekstis ei ole mina küll õige sihtmärk, ma isegi olen ju hoiatanud, aga lisaks: ma ei ole tegevpoliitik.

Ühest lõigust sai nii palju valefakte, et mul oleks sellise jama pärast häbi, aga te veel ülbitsete vastu.

Kahju, et Eestis ei pea arvaja oma sõnade eest vastutama, USA-s oleks te selle arvamusega kindlasti kohtus hätta jäänud.
Meelis Atonen

Seni viimane kiri saabus laupäeval, 10. oktoobril kell 2:34

Aivar Hundimägi!

Kui olete otsustanud meie kirjavahetuse avalikustada(kuulsin seda eile oma sõbralt ja praegu kontrollisin-see ongi nii), siis juhin tähelepanu, et seda on korrektne teha täielikult, lisades sinna ka allpoololeva kirja, kus on ühe lõigu põhjal konkreetselt ära tõestatud , et vassite ja eksite faktide suhtes.
Ka see pooliku kirjavahetuse esitamine tõestab, et poolik tõde ja vassimine on Aivar Hundimägi relvad.

Kõige andekam on muidugi stiil, kus kommentaar muudkui muutub ja pealkirja muundumine küsimärgistatuks Äripäeva paberväljaandes viib taseme lausa Õhtulehelikuks. Palju õnne, see on “tõsine ajakirjandus”

Meelis Atonen

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar