teisipäev, 11. august 2009

Reklaamituru kukkumise mõju ehk Vancouveri reis jäi ajakirjanikul ja fotograafil ära

Esmaspäeval Äripäevas ilmunud lugu "Rahvusvahelise pettuse niidid ulatuvad Eestisse" oleks headel aegadel ehk aasta tagasi valminud hoopis teisiti. Praegu üritasime kasutada e-posti ja hilisõhtusi telefonikõnesid, et infot saada. Aasta tagasi oleks aga ajakirjanik ja fotograaf lennanud kohale Vancouverisse ja mõned päevad seal selle looga tegelenud. Tõenäoliselt oleks saanud veelgi parema loo ning see oleks ka kiiremini lehte jõudnud.

Muutsime kulude kokkuhoiu eesmärgil sel aastal lähetuste korda. Varemalt oli igal toimetuse osakonnal oma lähetuste eelarve ning selle raames siis ka toimetati. Näiteks eelmisel aastal oli uuriva toimetuse lähetuste eelarve 132 000 krooni (ühe ajakirjaniku kohta tuli aastas 13 200 krooni). Nüüd on kogu toimetuse jaoks üks ühine eelarve, mida sai ka sel aastal kõvasti kärbitud ja seetõttu oleme välislähetuste osas olnud väga valivad. Otsuse teeb Saddam ehk vastutav toimetaja.

Augustis või septembri alguses on üks komandeering kindel ja see on seotud kahe looga, millega oleme vahelduva eduga tegelenud terve selle aasta. Kõhnemat lähetuste eelarvet üritame kompenseerida tihedama koostööga teiste riikide ajakirjanikega. Näiteks esmaspäevase petuskeemi loo puhul oli palju abi Vancouver Sun'i kolumnistist, kes meid oma andmete abil ummikust välja aitas ning õiged niidiotsat kätte juhatas. Koostöös taanlastega valmis aga kaks lugu Audrusse plaanitava kalakasvatuse rajajate taustast ning nendega seotud pistisekahtlusest.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar