kolmapäev, 8. aprill 2009

Kriitika ennetamiseks otsi üles laisk ajakirjanik

Kui mõni ajakirjanik esitab sinu ettevõtte või asutuse kohta tülikaid küsimusi ja tahab avalikkuse ette tuua kriitilise info, siis on olemas üks päästeplaan. Otsi üles mõni laisk või ideede puuduse käes vaevlev ajakirjanik, tema aitab sul avalikkusele edastada sinule sobiva sõnumi, sest ta ei viitsi lugu tegema asudes küsida, miks ja kes on sinu edastatud vihje taga. Nii on võimalik kriitilise artikli mõju ennetava tegevusega vähendada.

Toon paar näidet.

Hakkasime Äripäevas uurima kunstiakadeemia diili kinnisvaraarendaja Märt Vooglaiu firmaga. Teema oli huvitav, sest Vooglaid on Reformierakonna suurrahastaja ning kunstiakadeemia tippjuhid on pikaajalised reformierakondlased. Avastasime, et akadeemia ei korraldanud konkurssi ning hämas mitu päeva rendipindade teemal. Tekkis põhjendatud kahtlus, et tegemist on näitega, kuidas poliitikud kasutavad oma positsiooni, et maksumaksja rahaga erakonda rahastada.

Kui kunstiakadeemia juhid mõistsid, et lugu ilmub, siis saadeti akadeemia kolimisplaanide kohta kiiresti info ajakirjanikele ning Postimehes ilmus just selline artikkel, millist oli akadeemiale vaja.
Minu jaoks oli üllatav, et miks artikli autoriks märgiti ajakirjanik. Sisulist tööd polnud reporter teinud. Kunstiakadeemia pr-teksti järel oleks ajakirjanikul piisanud endale esitada kaks küsimust (Miks? ja Kes?) ning neile vastused otsida. Siis oleks lugejad pääsenud pr-teksti lugemisest ajakirjandusliku teksti pähe.

Teine näide puudutab Arengufondi.
Hakkasime uurima, et kui kalliks on maksumaksjatele läinud selle asutuse ülalpidamine. Avastasime, et arengufond on teinud investeeringuid kolme projekti ja kokku 27,3 miljonit krooni. Aga ainuüksi sel aastal kulub fondi tegevus- ja tööjõukuludele 28 miljonit krooni. Natukene kulukas ja ebaefektiivne tundus see Eesti nokia otsimine.

Kaks päeva enne loo ilmumist (laupäeval 28. märtsil) oli Aktuaalses Kaameras meelas uudislõik Arengufondi tegemistest. Vaataja sai teada, et fondi näol on tegemist väga tubli asutusega, kes kohe-kohe plaanib teha mitmeid olulisi investeeringuid.
Vaatasin, kuidas rahvusringhääling minu enda rahaga mulle Arengufondis valminud reklaamklippi uudise pähe üritab esitada ja mõtlesin, et lisaks Arengufondile on meie riigil veel palju säästmisvõimalusi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar