reede, 24. september 2010

Näide, kuidas reklaam peita majandusuudisesse

Täna hommikul oli Postimehe majandusuudiste saidil E-24 uudis "Reisimuljed: armunud Odessasse I osa". Hea tahtmise korral saaks seda isegi esitleda börsiuudisena, sest tekst on võetud börsil oleva Tallinna Kaubamaja kliendiajakirjast Hooaeg.

Tekib küsimus, kas tegemist on ajakirjandusliku materjaliga või ajakirjandusliku materjali pähe esitatud reklaamiga. Uudises on kohe juhtlõigus link, millele klikates jõuab lugeja Tallinna Kaubamaja kodulehele. Arikli autoriks ei ole aga üldsegi vist ajakirjanik, vaid Tallinna Kaubamaja turundustöötja. Vähemalt on artikli autor Anne-Liis Ostov töötanud Kaubamaja kontsernis turundusjuhina. Märget loo juures aga ei ole, et tegmist pole ajakirjanikuga.
Samuti pole märget, kas selle uudise põhe esitatud reisikirja avaldamise eest on Tallinna Kaubamaja ka Postimehele maksnud.

2 kommentaari:

  1. Viided Hooajale on ju olemas. Ka ÄP Online on võtnud lugusid kliendilehtedest.
    Aga ÄP Online uudistes on varjatud reklaaami tunduvalt rohkem, sest vähemalt üks toimetaja ei toimeta pressiteatest reklaami välja (peaaegu) mitte kunagi.

    VastaKustuta
  2. Näide, kuidas ÄP reklaami artiklisse peidab: http://www.ap3.ee/article/2010/9/22/arvuti-nakatub-markamatult

    VastaKustuta